Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
FALSE

Hover Effects

TRUE
TO-LEFT
HIDE_BLOG

Ya┼čam Psikolojisi

{fbt_classic_header}

Header Ad

Son yaz─▒lar:

latest

Ads Place

Sonbahar depresyonunun ilac─▒ g├╝n ─▒┼č─▒─č─▒

So─čuk k─▒┼č g├╝nleri yakla┼čt─▒. Yaz─▒n ayd─▒nl─▒k ve ─▒l─▒k g├╝nleri geride kal─▒rken, fiziksel ve sosyal ┼čartlar insanlar─▒n depresif hissetmesine zemi...

So─čuk k─▒┼č g├╝nleri yakla┼čt─▒. Yaz─▒n ayd─▒nl─▒k ve ─▒l─▒k g├╝nleri geride kal─▒rken, fiziksel ve sosyal ┼čartlar insanlar─▒n depresif hissetmesine zemin haz─▒rl─▒yor. 

Liv Hospital Ulus’tan Klinik Psikolog Beril Yard─▒mc─▒ sonbahar depresyonundan korunman─▒n yollar─▒n─▒ anlatt─▒.

1. Odan─▒za g├╝n do─čsun!

Sonbahar depresyonunun belirtilerinden biri sabahlar─▒ uyanmada ya┼čanan zorluktur. Ki┼či yeterinde uyumu┼č olsa bile yataktan kalkmak istemez. Yatak odas─▒nda zaman ayarl─▒ ayd─▒nlatma sistemi kurmak ve alarm─▒n─▒z ├žalmadan yar─▒m saat ├Ânce suni de olsa yata─č─▒n─▒zda g├╝n do─čumunu hissetmek uyanmay─▒ kolayla┼čt─▒r─▒r.

2. Hayat─▒n─▒za ─▒┼č─▒k sokun!

Hava serin ve karanl─▒k diye g├╝ne┼č ─▒┼č─▒─č─▒ndan vazge├žmeyin! ├ľzellikle g├╝nd├╝zleri bulutlu bile olsa d─▒┼čar─▒ ├ž─▒k─▒n ve g├╝ne┼č ─▒┼č─▒─č─▒n─▒ g├Âr├╝n. G├╝ne┼č ─▒┼č─▒─č─▒ do─čal olarak beynin duygusal merkezini uyar─▒r ve insan─▒n iyi hissetmesini sa─člar. Erken kalk─▒n, perdeleri a├ž─▒n, d─▒┼čar─▒ ├ž─▒k─▒n.

3. Hareket sizi kurtar─▒r!

So─čuk hava terlememek i├žin ├Âz├╝r de─čildir. Spor merkezinde, evde veya hatta tercihen d─▒┼čar─▒da kalbiniz 140’─▒n ├╝zerinde ├žarps─▒n! Sadece kiloyu korumak ve sa─čl─▒kl─▒ kalmak i├žin de─čil, g├╝nl├╝k hayat─▒n stresinden uzakla┼čmak i├žin de spora vakit ay─▒r─▒n. ─░yi bir egzersizin etkisi saatlerce s├╝rer. G├╝n i├žinde daha fazla enerjiniz olur, metabolizman─▒z h─▒zlan─▒r, iyi hissettiren hormonlar salg─▒lan─▒r. D├╝zenli egzersiz k─▒┼č uykusuna ├žekilmeye meyilli bedene ya┼čad─▒─č─▒n─▒ hissettirir.

4. ┼×ekere dikkat!

Mutluluk, zindelik ve canl─▒l─▒k hissi veren seretonin hormonunun seviyesi d├╝┼čt├╝─č├╝nde, karbonhidratlara ve ┼čekerli g─▒dalar─▒ t├╝ketme iste─či artar. K─▒┼č─▒n ├Âzellikle de tatl─▒ yeme e─čilimi artar. ┼×ekerli ve beyaz unlu g─▒dalara ba─č─▒ml─▒l─▒k fizyolojik bir ger├žektir. Bunlar bedende uyu┼čturucular gibi biyokimyasal sistemleri etkiler. Ne yedi─činiz nas─▒l hissetti─činizi ciddi ├Âl├ž├╝de etkiler.

5. Sosyal hayat─▒ unutmay─▒n!

Arkada┼člar─▒n, ailenin, i┼č arkada┼člar─▒n─▒n, kom┼čular─▒ ├Ânemini az─▒msamay─▒n. Her ┼čeyi bo┼č vermek istedi─činizde kim size el uzat─▒r? Sizi destekleyecek insanlar─▒ akl─▒n─▒zda tutun, ihtiya├ž duydu─čunuzda size cesaretlendirmelerine izin verin. Bazen bir telefon, kahve sohbeti veya e-mail size canland─▒r─▒r.

6. K─▒┼ča heyecan kat─▒n!

Bir ┼čeyi ya┼čamay─▒ beklemek insan─▒ motive eder. Sonbahar ve k─▒┼č, havalar─▒n ─▒s─▒nmas─▒n─▒ beklemek i├žin ├žok uzundur. Size heyecan verecek bir hafta sonu gezisi, gece plan─▒ veya spor planlar─▒ k─▒┼č─▒n─▒za renk katacakt─▒r. Kayak, k─▒zak, kar y├╝r├╝y├╝┼č├╝, buz pateni gibi faaliyetleri heyecanla bekleyebilirsiniz.

7. Gev┼čeyin!

Me┼čguls├╝n├╝z. ─░┼č, ders, aile, arkada┼člar, randevular, bulu┼čmalar me┼čgul olmaktan ho┼člansan─▒z dahi herkesin sakin kalmaya ihtiyac─▒ vard─▒r. Baz─▒ sorumluluklara veya davetlere ‘Hay─▒r’ demekten ka├ž─▒nmay─▒n ve birka├ž dakika hi├žbir ┼čey yapmadan ge├žirin. Bu zamanda dikkatinizi i├že d├Ând├╝r├╝p ruhsal olarak sakinle┼čmeye, bedensel olarak gev┼čemeye ay─▒r─▒n. Kendinize yard─▒mc─▒ olacak gev┼čeme egzersizlerini g├╝ndeme al─▒n.

8. Uyku: Ne fazla ne de az olmal─▒!

─░nsanlar so─čuk havalarda do─čal olarak daha uzun uyur. Bu fizyolojik bir ihtiya├žt─▒r ve buna sayg─▒ g├Âstermek gerekir. Zaman─▒ iyi kullanarak ve disiplinli olarak, geceleri 7-8 saat uyumay─▒ hedefleyin. Yatma ve kalkma saatini belli bir d├╝zene oturtmak, hayata ritmini verir ve enerji seviyesini artt─▒r─▒r. ─░htiyac─▒n─▒z olan d├╝zeni bulun. ├ľzellikle de hafta sonlar─▒ ├žok fazla uyumamaya ├Âzen g├Âsterin, bu insan─▒ daha yorgun d├╝┼č├╝rebilir.

9. Mevsimi kabul edin! 

Mevsimlerin de─či┼čimi do─čal bir ak─▒┼čt─▒r. Bu de─či┼čimi yarg─▒lamak yerine izlemek ve detaylar─▒n─▒ g├Ârmek insan─▒n daha olumlu bir ruh hali i├žinde kalmas─▒n─▒ sa─člar. Sonbahar, k─▒┼č, kendine ├Âzg├╝ deneyimleri beraberinde getirir. De─či┼čen do─čas─▒ndan, artan tiyatro say─▒s─▒na, sebzelerinden televizyondaki programlara keyif ald─▒─č─▒n─▒z ┼čeyleri fark edin. Kot giymek ve salep i├žmek a─čustosta pek yapmad─▒─č─▒m─▒z ┼čeylerdir.

10. Profesyonel destek al─▒n!

S─▒ralanan belirtilerden ├╝├ž ya da daha fazla sizin i├žin 2 haftay─▒ a┼čk─▒n bir s├╝redir ge├žerli ise profesyonel destek almaktan ├žekinmeyin: ─░steksizlik-mutsuzluk, de─čersizlik–su├žluluk hisleri, uyku bozuklu─ču–a┼č─▒r─▒ uyku hali, enerji azalmas─▒–yorgunluk, i┼čtah de─či┼čikli─či, sinirlilik, endi┼če-kayg─▒, konsantrasyon bozukluklar─▒…

✎ Mutfa─č─▒n─▒z─▒n olmazsa olmaz─▒ her ├╝r├╝n Karaca’da!
Sosyal Sorumluluk Projesi

Hi├ž yorum yok

Sorunlar─▒n─▒z─▒ ve yorumlar─▒n─▒z─▒ bekliyoruz.

Ads Place

www.hizlibul.com-1972407