Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
FALSE

Hover Effects

TRUE
TO-LEFT
HIDE_BLOG

Ya┼čam Psikolojisi

{fbt_classic_header}

Header Ad

Son yaz─▒lar:

latest

Ads Place

Ruh sa─čl─▒─č─▒n─▒za iyi gelecek 10 tavsiye

Her insan g├╝ndelik ya┼čamda ├že┼čitli problemlerle kar┼č─▒ kar┼č─▒ya kal─▒yor. Bu problemlere daha diren├žli bir ┼čekilde g├Â─č├╝s gerebilmek i├žin sa─čl─▒k...

Ruh sa─čl─▒─č─▒n─▒za iyi gelecek 10 tavsiye

Her insan g├╝ndelik ya┼čamda ├že┼čitli problemlerle kar┼č─▒ kar┼č─▒ya kal─▒yor. Bu problemlere daha diren├žli bir ┼čekilde g├Â─č├╝s gerebilmek i├žin sa─čl─▒kl─▒ bir ya┼čam hedeflenerek hem bedensel hem ruhsal sa─čl─▒─č─▒n b├╝t├╝nsel olarak korunmas─▒ gerekti─čini belirten Uzman Psikolog Ezgi Dokuzlu, “Ruh sa─čl─▒─č─▒m─▒zdaki olumsuzluklar─▒ ihmal etti─čimizde, geri plana itip bast─▒rd─▒─č─▒m─▒zda; zaman i├žinde daha zorlu, daha b├╝y├╝k bir psikolojik sorunla kar┼č─▒la┼čma ihtimalimiz de artabilir. Ya┼čam kalitemizin d├╝┼čmemesi a├ž─▒s─▒ndan gerekti─činde uzman deste─či almaktan ├žekinilmemeli” a├ž─▒klamas─▒nda bulundu.

Ruh sa─čl─▒─č─▒yla ilgili ara┼čt─▒rmalara g├Âre ki┼čilerin g├╝nl├╝k ya┼čamlar─▒nda olumsuzluklara ve i┼člevsellik kay─▒plar─▒na yol a├žan her 10 hastal─▒ktan 5’ini ruh sa─čl─▒─č─▒yla ilgili hastal─▒klar olu┼čturuyor. Bunlar─▒n ba┼č─▒nda depresyon, bipolar bozukluk, ┼čizofreni ve obsesif kompulsif bozuklu─čun geldi─čini a├ž─▒klayan Anadolu Sa─čl─▒k Merkezi Uzman Psikolog Ezgi Dokuzlu, “Toplumda ├žok yayg─▒n olan bipolar bozukluk, ┼čizofreni ve obsesif kompulsif bozukluk gibi psikolojik sorunlar tedavi edilmedi─činde daha ├žok i┼člev kay─▒plar─▒na, ailesel sorunlara ve ki┼činin ba┼čka ki┼čilere fiziksel ya da psikolojik zarar vermesine kadar gidecek sonu├žlar do─čurabiliyor” uyar─▒s─▒nda bulundu.

Toplumsal bask─▒lar sebebiyle tedaviden mahrum kal─▒nabiliyor

G├╝ncel ara┼čt─▒rma sonu├žlar─▒na g├Âre her d├Ârt ki┼čiden birinin ya┼čam─▒ boyunca bir ruhsal hastal─▒kla m├╝cadele etti─čini s├Âyleyen Uzman Psikolog Ezgi Dokuzlu, “├ťstelik bu ki┼čilerin b├╝y├╝k bir k─▒sm─▒ toplumsal bask─▒ ve ├Ânyarg─▒lar nedeniyle bir uzman deste─čine ba┼čvuram─▒yor. Her birimizin zaman zaman sorunlarla kar┼č─▒la┼čt─▒─č─▒, bunald─▒─č─▒ ve zorland─▒─č─▒ d├Ânemler olabilir. Her ne kadar ├ževremizde sevdiklerimiz veya fikir alabilece─čimiz ki┼čiler olsa da bazen bir profesyonelden yard─▒m alma ihtiyac─▒ a─č─▒r basar. Nas─▒l ki v├╝cudumuzda bir yara oldu─čunda tedavisi varsa, ruh sa─čl─▒─č─▒m─▒zda da birtak─▒m yaralar olabilir ve bunlar─▒n da tedavisi m├╝mk├╝n” dedi.

Psikolojik destek almak i├žin g├╝n y├╝z├╝ne ├ž─▒km─▒┼č bir rahats─▒zl─▒k olmas─▒ ┼čart de─čil

Psikolojik deste─če ba┼čvurmak i├žin belirli bir sorun ya┼čamaya gerek olmad─▒─č─▒n─▒ vurgulayan Uzman Psikolog Ezgi Dokuzlu “Duygu, d├╝┼č├╝nce ve bunlar─▒n etki etti─či davran─▒┼člar ├╝zerine konu┼čmak, fark─▒ndal─▒─č─▒ art─▒rmak, kendinizi ke┼čfetmek ve ya┼čam─▒n─▒z─▒ daha verimli daha kaliteli hale getirmek i├žin de destek alabilirsiniz. Ya┼čam kalitenizin bozuldu─čunu hissetti─činizde, konsantrasyon ve verimlilik konusunda zorland─▒─č─▒n─▒z─▒ d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝n├╝zde bir uzman deste─čine ba┼čvurmaktan ka├ž─▒nmay─▒n” tavsiyesinde bulunarak ruh sa─čl─▒─č─▒na iyi gelebilecek 10 ├Âneriyi payla┼čt─▒:

Durumu kabullenerek ba┼člay─▒n

Kendinizi iyi tan─▒y─▒n, ba┼čkalar─▒ ile kendinizi k─▒yaslamay─▒n. Oldu─čunuz halinizle kendinizi kabul edin ve bu halinizi geli┼čtirmeye ├žal─▒┼č─▒n. Ruh sa─čl─▒─č─▒ ve ya┼čam hayat boyunca her zaman iyi olmak zorunda de─čil. ─░ni┼čler ve ├ž─▒k─▒┼člar ya┼čanmas─▒ ├žok do─čal. Kar┼č─▒n─▒za ├ž─▒kabilecek sorunlar bazen ├Â─čretici bazen ise do─čru yolda gitmedi─činizin i┼čaret├žisi olabilir. T├╝m olumsuzluklar kar┼č─▒s─▒nda yenik hissetmek yerine onlar─▒ sizi geli┼čtiren ara├žlar olarak g├Âr├╝n ve kabullenin.

Stres fakt├Ârlerini azalt─▒n

Elbette ki stresin tamamen olmad─▒─č─▒ bir hayat m├╝mk├╝n de─čil ancak kaliteli ya┼čam ve ruh sa─čl─▒─č─▒ i├žin stres fakt├Ârlerini olabildi─čince azaltmaya ├žal─▒┼č─▒n. Stresinizi kontrol alt─▒nda tutmak i├žin bir├žok ba┼ča ├ž─▒kma y├Ântemi mevcut fakat bu y├Ântemleri tek ba┼č─▒n─▒za uygulamakta zorlan─▒yorsan─▒z veya bu y├Ântemler yeterli gelmiyorsa bir uzman deste─čine ba┼čvurman─▒z gerekti─čini unutmay─▒n. 

Bilin├žli fark─▒ndal─▒k ile anda kalmaya ├žal─▒┼č─▒n 

Bilin├žli fark─▒ndal─▒k; zihnimizi ┼čimdiye, buraya, bu ana getirmemiz i├žin bize yard─▒mc─▒ olur. Bu fark─▒ndal─▒k hali, ya┼čam─▒n─▒zdaki sorunlarla ba┼ča ├ž─▒kmak i├žin sorununuza veya i├žinde bulundu─čunuz duruma odaklanman─▒za yard─▒mc─▒ olur. Bu ├Âz fark─▒ndal─▒kla birlikte i├žinde bulundu─čunuz zaman─▒n daha anlaml─▒ daha de─čerli ve daha verimli olmas─▒ i├žin anda kalmaya ├Âzen g├Âsterin.

D├╝zenli uyuyun ve sa─čl─▒kl─▒ beslenin 

D├╝zenli uyumak, kafein al─▒m─▒n─▒ s─▒n─▒rlamak, uykudan en az 2 saat ├Ânce yemek yemek, d├╝zenli egzersiz yapmak, yatak odas─▒n─▒; sessiz, karanl─▒k ve hafif serin duruma getirmek gibi basit uyku hijyeni d├╝zenlemelerine dikkat edin. Sa─čl─▒kl─▒ uykunun psikolojik iyi olu┼č i├žin temel oldu─čunu unutmay─▒n.

D├╝zenli egzersiz yapmaya ├žal─▒┼č─▒n 

Yap─▒lan ara┼čt─▒rmalara g├Âre d├╝zenli egzersiz yapanlar, yapmayanlara g├Âre daha az stresli ya┼čamlara sahip bu y├╝zden k─▒sa s├╝relerde de olsa mutlaka d├╝zenli egzersiz yap─▒n. 

Sevdiklerinizle ileti┼čim kurun

Ki┼činin anla┼č─▒ld─▒─č─▒n─▒ hissetmesi, duygu ve d├╝┼č├╝ncelerini payla┼čmas─▒ iyile┼čtirici bir g├╝ce sahiptir. Bu sebeple sevdiklerinizden destek almaktan ve yard─▒m istemekten ├žekinmeyin.

Yeniliklere a├ž─▒k olun 

Her yenili─čin beraberinde zorluklar ve kolayl─▒klar getirebilece─čini g├Âz ├Ân├╝nde bulundurun ve bu durumlara kar┼č─▒ haz─▒rl─▒kl─▒ olmaya ├žal─▒┼č─▒n. Kar┼č─▒la┼čaca─č─▒n─▒z zorluklarla ba┼ča ├ž─▒kmak i├žin daha ├Ânce buna benzer zorluklarla nas─▒l ba┼ča ├ž─▒kt─▒─č─▒n─▒z─▒ hat─▒rlay─▒n.

Ger├žek├ži hedefler koyun 

Umutsuzlukla ve karamsarl─▒kla daha kolay ba┼ča ├ž─▒kabilmek i├žin ula┼č─▒lmas─▒ zor hedefler belirleyip hayal k─▒r─▒kl─▒─č─▒na u─čramaktansa k├╝├ž├╝k hedefleri ad─▒m ad─▒m ger├žekle┼čtirin veya gerekti─činde hedef de─či┼čtirin.

Beklentileri g├Âzden ge├žirin 

Ya┼čamdan, kendinizden ve ├ževrenizdekilerden beklentilerinizi tekrar tekrar g├Âzden ge├žirin. Gerekti─či takdirde ko┼čullara veya ┼čartlara uygun olmayan, sizi yoran, kar┼č─▒lanmas─▒ zor beklentilerinizi de─či┼čtirin. 

Kendinize mutlaka vakit ay─▒r─▒n 

Her g├╝n birka├ž dakikan─▒z─▒ hobilerinize ve i┼č yerinde birka├ž dakikan─▒z─▒ sadece durmak, dinlenmek i├žin ay─▒r─▒n. Verece─činiz k├╝├ž├╝k molalar zihninizi ve ruhunuzu tazeleyece─či gibi daha az yorulman─▒za yard─▒mc─▒ olur.

✎ Mutfa─č─▒n─▒z─▒n olmazsa olmaz─▒ her ├╝r├╝n Karaca’da!
Sosyal Sorumluluk Projesi

Hi├ž yorum yok

Sorunlar─▒n─▒z─▒ ve yorumlar─▒n─▒z─▒ bekliyoruz.

Ads Place