Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
FALSE

Hover Effects

TRUE
TO-LEFT
HIDE_BLOG

Ya┼čam Psikolojisi

{fbt_classic_header}

Header Ad

Son yaz─▒lar:

latest

Ads Place

Depresyonu yenmek i├žin beslenme t├╝yolar─▒

Bazen ├Âzel hayat─▒m─▒zda ya┼čad─▒─č─▒m─▒z olaylar, bazen i┼č hayat─▒nda ya┼čad─▒─č─▒m─▒z stres bazen de mevsim ├Âzelliklerinden kaynaklanan durumlar bizi d...

Bazen ├Âzel hayat─▒m─▒zda ya┼čad─▒─č─▒m─▒z olaylar, bazen i┼č hayat─▒nda ya┼čad─▒─č─▒m─▒z stres bazen de mevsim ├Âzelliklerinden kaynaklanan durumlar bizi depresyona s├╝r├╝kleyip ruh halinizi ve dengenizi bozabilir. Prof. Dr. ─░smet Tamer, depresyondan koruyacak besinleri bizler i├žin payla┼čt─▒.

Hepimiz zaman zaman farkl─▒ nedenlerle depresif bir ruh haline girebiliriz. B├Âyle bir durumla kar┼č─▒la┼č─▒rsan─▒z hemen antidepresanlara ko┼čman─▒za gerek yok. Bilimsel olarak faydas─▒ g├Âsterilmi┼č sa─čl─▒kl─▒ ve dengeli bir diyet ve d├╝zenli egzersiz uygulamalar─▒n─▒n art─▒k depresyon gibi pek ├žok duygu durum bozukluklar─▒nda koruyucu ve hatta tedavi edici bir rol├╝ oldu─čunu s├Âyleyen Herbalife Nutrition Beslenme Dan─▒┼čma Kurulu ├ťyesi Prof. Dr. ─░smet Tamer, depresyonu yenmek i├žin beslenme t├╝yolar─▒n─▒ bizler i├žin s─▒ralad─▒.


Serotonin D├╝zeyini Y├╝kselten Kabuklu Yemi┼čler


Kaju f─▒st─▒─č─▒, ceviz, f─▒st─▒k, badem gibi kabuklu yemi┼čler; susam, kabak ├žekirde─či ve ay├ži├že─či gibi ├žekirdekler; soya fasulyesi ve bu─čday, pirin├ž ve m─▒s─▒r gibi tah─▒llar serotoninin ├Ân maddesi triptofandan zengin g─▒dalard─▒r. Bu g─▒dalardan dengeli ┼čekilde t├╝ketmek karaci─čer ve kanda triptofan─▒, dolay─▒s─▒yla da serotonin d├╝zeyini y├╝kselterek beynimizdeki k├Ât├╝ duygu ve d├╝┼č├╝nceleri defetmemize yard─▒mc─▒ olabilir.

Enerji Y├╝kselten, Protein A├ž─▒s─▒ndan Zengin Besinler

Ya─čs─▒z et, ├Âzellikle de bu mevsimde ├╝lkemizde bolca bulunan bal─▒k ├žok de─čerli bir protein kayna─č─▒d─▒r ve s─▒k s─▒k t├╝ketilmesi hem i├žerdi─či aminoasitler hem de ├žok de─čerli bir enerji kayna─č─▒ olmas─▒ itibariyle kendinizi iyi ve enerjik hissetmenizi sa─člayacakt─▒r. Ya─čs─▒z et ve taze bal─▒k kadar, ─▒zgara ya─čs─▒z tavuk g├Â─čs├╝ de protein ve enerji kayna─č─▒ olarak g├╝zel bir se├ženek olabilir. ├çal─▒┼čmalar, g├╝nl├╝k protein ihtiyac─▒m─▒z─▒n %20 kadar─▒n─▒n sa─čl─▒kl─▒ hayvansal kaynaklardan, geri kalan─▒n─▒n ise bitkisel kaynakl─▒ proteinlerden kar┼č─▒lanmas─▒ gerekti─čini g├Âsteriyor.

En sa─čl─▒kl─▒ protein kaynaklar─▒ndan bal─▒kta bulunan omega-3 ya─č asitlerinin kalp ve damar sa─čl─▒─č─▒ a├ž─▒s─▒ndan g├Âsterilen faydalar─▒ d─▒┼č─▒nda, Pittsburgh ├ťniversitesi'nde yap─▒lan bir ├žal─▒┼čmada omega-3 d├╝zeyleri y├╝ksek olan bireylerin omega-3 seviyeleri daha d├╝┼č├╝k olan bireylere k─▒yasla depresif durumlarla daha az kar┼č─▒la┼čt─▒klar─▒ ve semptomlar─▒ da daha hafif ya┼čad─▒klar─▒ saptand─▒. Ger├žekten de omega-3'ten zengin beslenmenin bizi depresyondan da koruyaca─č─▒ y├Ân├╝nde bulgular mevcut. O halde haftada en az 2 ya da 3 porsiyon sa─čl─▒kl─▒ bal─▒k yiyoruz.

Antioksidan Deposu Stresten Koruyan K─▒rm─▒z─▒ Meyveler

Antioksidan deposu k─▒rm─▒z─▒ meyvelerin bizi hem fiziksel hem de psikolojik streslerden korudu─ču bilimsel ├žal─▒┼čmalarda g├Âsterilmi┼čtir. K─▒rm─▒z─▒ meyveler, v├╝cudumuzda stresle ba┼č etmemize yard─▒m eden kortizon hormonumuzun dengeli bir ┼čekilde salg─▒lanmas─▒na katk─▒da bulunur.

Gerginli─če En ─░yi ├ç├Âz├╝m Muz ve Bitter ├çikolata

Hani ruh halimiz d├╝┼č├╝nce tatl─▒ bir ┼čeyler yemek isteriz ya, muz ve bitter ├žikolata sevenlere m├╝jde. Stres ve depresyondan korunmada ├Ânemli rol├╝ olan serotonin hormonunun ├Ân maddesi triptofan ve melatonin a├ž─▒s─▒ndan muz ve bitter ├žikolata olduk├ža zengin besinlerdir ve can─▒n─▒z tatl─▒ ├žekti─činde t├╝ketece─činiz ufak porsiyonlar emin olun ├žok i┼činize yarayacak. ├ťstelik muzda bulunan magnezyum, uyku kalitesi bozuklu─ču ve gerginlik ├╝zerinde ├žok olumlu etkilere sahiptir.

Depresyonu Azaltan D Vitamini

Son y─▒llarda pek ├žok sa─čl─▒k sorunu ile birlikte duygu durum bozukluklar─▒ ile de ili┼čkilendirilen bir ba┼čka mikrobesin ├Âgesi de D vitaminidir. Bu vitaminin yan─▒n─▒zda olabilmesi i├žin zengin D vitamini kaynaklar─▒ olan s├╝t ve s├╝t ├╝r├╝nleri, yumurta sar─▒s─▒, mantar ve bal─▒k t├╝ketebilir ya da g├╝venilir, haz─▒r D vitamini desteklerinden faydalanabilirsiniz.

Serotonin D├╝zeyini Art─▒ran B12 Vitamini

V├╝cudumuzda folik asit ve B12 vitamini d├╝zeyleri d├╝┼čt├╝─č├╝nde, serotonin d├╝zeylerinin de azald─▒─č─▒ y├Ân├╝nde ├žal─▒┼čmalar var. Depresyon d├Ânemi Folik asit ve B12 vitamininden zengin ye┼čil yaprakl─▒ sebzeler, i┼členmemi┼č yulaf ve tam tah─▒l ├╝r├╝nleri, ay├ži├že─či, portakal, baklagiller, ya─čs─▒z k─▒rm─▒z─▒ et ve deniz ├╝r├╝nlerinin t├╝ketilmesi ak─▒lc─▒ bir yakla┼č─▒m olur.

✎ Mutfa─č─▒n─▒z─▒n olmazsa olmaz─▒ her ├╝r├╝n Karaca’da!
Sosyal Sorumluluk Projesi

Hi├ž yorum yok

Sorunlar─▒n─▒z─▒ ve yorumlar─▒n─▒z─▒ bekliyoruz.

Ads Place

www.hizlibul.com-1972407