Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
FALSE

Hover Effects

TRUE
TO-LEFT
HIDE_BLOG

Sayfalar

Ya┼čam Psikolojisi

{fbt_classic_header}

Header Ad

Son yaz─▒lar:

latest

Ads Place

Bu kitaplar okuma e─čilimini art─▒r─▒yor

Be─čenmedi─či kitab─▒ okutmak kitaplardan uzakla┼čt─▒rabilir Ebeveynlerin kitap se├žiminde ├žocuklar─▒n─▒n fikirlerini sormalar─▒ ve kitapl─▒klar─▒na on...

Bu kitaplar okuma e─čilimini art─▒r─▒yor

Be─čenmedi─či kitab─▒ okutmak kitaplardan uzakla┼čt─▒rabilir

Ebeveynlerin kitap se├žiminde ├žocuklar─▒n─▒n fikirlerini sormalar─▒ ve kitapl─▒klar─▒na onlar─▒n istedi─či kitaplar─▒ koymalar─▒ b├╝y├╝k ├Ânem ta┼č─▒yor. Renkli ve g├Ârselli─či ├Ân planda olan kitaplar─▒n ├Â─črenmeyi ve kitap al─▒┼čkanl─▒─č─▒n─▒ art─▒rd─▒─č─▒na dikkat ├žeken uzmanlar, istemedi─či bir kitab─▒n zorla okutulmas─▒n─▒n da ├žocu─ču okumaktan so─čutabilece─čini ifade ediyor. Uzmanlar, 6-7 aydan itibaren ├žocukla do─čumdan itibaren kurulan ileti┼čimin art─▒r─▒lmas─▒n─▒ ve 3 ya┼č─▒ndan itibaren ├žocuklara hikaye anlatmaya ba┼članmas─▒n─▒ tavsiye ediyor.

├ťsk├╝dar ├ťniversitesi NP Feneryolu T─▒p Merkezi Klinik Psikolog Duygu Barlas, ├žocuklar i├žin kitap se├žimi konusunda ailelere ├Ânemli tavsiyeler payla┼čt─▒.

Kitap se├žiminde fikri sorulmal─▒

─░lk olarak ebeveynlerin kitap se├žiminde ├žocuklar─▒n─▒n fikirlerini sormaya ve kitapl─▒─ča onlar─▒n da istedi─či kitaplar─▒ koymaya dikkat etmeleri gerekti─čini belirten Klinik Psikolog Duygu Barlas, “B├Âylece ├žocuk kendi kitapl─▒─č─▒n─▒ sahiplenecek ve kitap okuma konusunda daha ├žok motive olabilecektir. Elbette 0-6 ya┼č aras─▒nda olan bir ├žocuk, yeti┼čkin kadar bilin├žli kitap se├žimi yapamayabilir ancak yine de bu konuda ona kontrol vermek motivasyonunu artt─▒ran bir fakt├Ârd├╝r. 6-13 ya┼č aras─▒nda ise ├žocuklar─▒n art─▒k daha bilin├žli se├žimler yapabilece─či g├Âz ├Ân├╝ne al─▒nd─▒─č─▒nda, karar konusunda kesinlikle ├žocuk ile i┼čbirli─či yap─▒lmas─▒ gerekir” dedi.

Kitap se├žiminde fikri sorulmal─▒

Kitap almadan ├Ânce ├žocu─ču g├Âzlemlemenin faydal─▒ olaca─č─▒n─▒ dile getiren Barlas, “├çocu─čun nelere ilgisi oldu─ču tespit edilerek bu ├žer├ževede konusu olan kitaplar─▒n se├žilmesi yararl─▒ bir tutum olacakt─▒r. Ebeveyni ile kitap├ž─▒ya giden bir ├žocu─čun genellikle kapa─č─▒ ilgisini ├žeken kitaplar─▒ alma e─čilimi oldu─ču bilinen bir ger├žek. ├çocu─čun be─čendi─či kitab─▒ al─▒p denemek, ebeveynin faydal─▒ buldu─ču ama ├žocu─čun be─čenmedi─či bir kitab─▒ almaktan ├žok daha sa─čl─▒kl─▒ olacakt─▒r. ├çocu─ča zorlay─▒c─▒ bir ┼čekilde onun be─čenmedi─či bir kitab─▒ okutmaya ├žal─▒┼čmak kitaplardan so─čumas─▒na neden olabilir” diye konu┼čtu.

G├Ârselli─či bol kitaplar ├žocuklar─▒n ilgisini ├žekiyor

Kitap se├žiminde bir di─čer dikkat edilmesi gereken noktan─▒n ├Âzellikle erken ├žocukluk d├Âneminde olan bir ├žocu─ča g├Ârsel ├Â─čelerle desteklenmi┼č kitaplar─▒n al─▒nmas─▒ oldu─čunu ifade eden Barlas, “├çocuklar, g├Ârsel ├Â─čeler ile desteklenmi┼č kitaplar─▒ daha ilgin├ž bularak daha fazla okuma e─čilimi g├Âsteriyorlar. Ayr─▒ca se├žilen kitaplar─▒n i├žeriklerinin ├žocu─čun d├╝nyay─▒, ├ževresini bilme, anlama, ├Â─črenme ve bak─▒┼č a├ž─▒s─▒n─▒ geli┼čtirme ihtiya├žlar─▒n─▒ kar┼č─▒lar nitelikte oldu─ču kadar s─▒k─▒c─▒ olmaktan uzak e─člendirici nitelikte de olmas─▒na ├Âzen g├Âsterilmelidir” dedi.

Renkli kitaplar okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒ kazand─▒r─▒yor

Barlas, “├ço─ču ├žocu─čun zihninde kitap denildi─činde k├╝├ž├╝k harfler ile yaz─▒lm─▒┼č, kal─▒n ve s─▒k─▒c─▒ bir ┼čey canlan─▒yor. Bir kitap ├Â─čretici ve d├╝┼č├╝nd├╝r├╝c├╝ oldu─ču kadar mutlaka e─člendirici de olmal─▒. Renkli ve g├Ârselli─či ├Ân planda olan kitaplardan k├╝├ž├╝k ya┼člardaki ├žocuklar─▒n daha fazla ├Â─črendikleri ve okuma al─▒┼čkanl─▒─č─▒ kazand─▒klar─▒ bilimsel olarak da kan─▒tlanm─▒┼č bir bilgidir” ifadelerini kulland─▒.

3 ya┼č─▒ndan itibaren hikaye anlat─▒labilir

Klinik Psikolog Duygu Barlas, ‘├çocu─čun geli┼čimine katk─▒ sa─člayabilmenin art─▒k gebelik d├Âneminde de oldu─čunu biliyoruz’ dedi ve s├Âzlerini ┼č├Âyle tamamlad─▒:

“Annenin veya baban─▒n, ├žocuk anne karn─▒ndayken m├╝zik dinleyerek, ┼čark─▒ s├Âyleyerek, sesli kitap okuyarak bebekleri ile ileti┼čime ge├žtikleri s├Âylenebilir. Bu, annenin ve baban─▒n bebekleri ile kuracaklar─▒ ileti┼čimin temel ta┼člar─▒n─▒ olu┼čturur. Do─čum ger├žekle┼čtikten sonra bebek ile konu┼čmak, ona ┼čark─▒ s├Âylemek, seslenmek bebe─čin anlama, kavrama, ├Â─črenme gibi becerilerini geli┼čtirmekte ve duygusal ihtiya├žlar─▒na iyi gelmektedir. Bebek, annenin ve baban─▒n sesini ├Â─črenir, ├Âzellikle 6 ay itibari ile annesi ve babas─▒ ile tam anlam─▒yla duygusal bir payla┼č─▒m a┼čamas─▒na ge├žer. Do─čumdan beri ├žocuk ile kurulan ileti┼čim, 6-7 aydan itibaren daha da artt─▒r─▒lmal─▒ ve ebeveyn s─▒k s─▒k ├žocu─ču ile konu┼čmal─▒d─▒r. Bu tutum ebeveyn ├žocuk ba─č─▒n─▒ g├╝├žlendirirken bir yandan da ├žocu─čun dil becerilerini geli┼čtirmesine katk─▒ sa─člam─▒┼č olur. ├çocuk 2 ya┼č─▒na do─čru gelirken, art─▒k ├žocu─ča sorular sorulur, cevaplar─▒ kar┼č─▒s─▒nda onunla ikili ileti┼čime ge├žilmeye ba┼član─▒r. 3 ya┼č ve sonras─▒nda ise yava┼č yava┼č ├žocu─ča hik├óye anlat─▒lmaya ba┼članabilir.”

✎ Mutfa─č─▒n─▒z─▒n olmazsa olmaz─▒ her ├╝r├╝n Karaca’da!
Sosyal Sorumluluk Projesi

Hi├ž yorum yok

Sorunlar─▒n─▒z─▒ ve yorumlar─▒n─▒z─▒ bekliyoruz.

Ads Place