Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
FALSE

Hover Effects

TRUE
TO-LEFT
HIDE_BLOG

Ya┼čam Psikolojisi

{fbt_classic_header}

Header Ad

Son yaz─▒lar:

latest

Ads Place

Sorunlar sizi pes ettirmesin!

Hayat size istedi─činiz gibi davranmad─▒─č─▒ zamanlarda umutsuzlu─ča kap─▒l─▒p k├Â┼čenize ├žekilmek yerine; 5 ad─▒mda, hem sorununuzdan kurtulup hem de...

Sorunlar sizi pes ettirmesin

Hayat size istedi─činiz gibi davranmad─▒─č─▒ zamanlarda umutsuzlu─ča kap─▒l─▒p k├Â┼čenize ├žekilmek yerine; 5 ad─▒mda, hem sorununuzdan kurtulup hem de bunu olumlu bir tecr├╝beye d├Ân├╝┼čt├╝rebilirsiniz.


Hayat size her zaman istedi─činiz gibi davranmayabilir. ─░┼čte ├Âyle zamanlarda evden d─▒┼čar─▒ ├ž─▒kmamak ve hatta yast─▒─ča kapan─▒p g├╝nlerce a─člamak isteyebilirsiniz. Ama eninde sonunda kendinize gelmeniz ve bu depresif ruh halinden ├ž─▒kman─▒z gerekiyor. S├Âylemesi kolay, biliyoruz. Ama a┼ča─č─▒daki be┼č ┼čeyi uygulayarak duygusal s─▒k─▒nt─▒lar─▒n─▒z─▒n ├╝stesinden gelebilirsiniz. 

├ľnerilerimize kulak verin ve ad─▒m ad─▒m nas─▒l rahatlad─▒─č─▒n─▒za tan─▒k olun.

1. ad─▒m: Ke┼čfedin

Bazen insanlar─▒n bizi, ├žok mutsuz oldu─čumuz halde iyi oldu─čumuza inand─▒rmas─▒na izin veririz. Oysa bu ┼čekilde duygusal bo┼člu─čumuzu hi├žbir zaman d├╝zg├╝n olarak dolduramay─▒z. Sevgilinizle ya┼čad─▒─č─▒n─▒z basit bir tart─▒┼čma bile krize d├Ân├╝┼čerek bast─▒r─▒lm─▒┼č k├Ât├╝ an─▒lar─▒n ortaya ├ž─▒kmas─▒na sebep olur. Bu ilk ad─▒m, zorluklarla y├╝zle┼čmenize ve hatta onlar─▒ kabullenmenize yard─▒mc─▒ olacak. “Bu neden benim ba┼č─▒ma geldi?” diye kafa yormak yerine ┼ču anda ne hissetti─činize odaklan─▒n. Ge├žmi┼č d├╝nde kald─▒, bug├╝n├╝ h├ól├ó kurtarabilir, yar─▒na ├╝mitle bakabilirsiniz.

2. ad─▒m: Y├╝zle┼čin

Ne hissetti─činizi v├╝cudunuzla belli edersiniz. Bu ger├že─či kabul edin ve midenizdeki kramplar─▒ hissedin. ├ľnemli olan bu fiziksel tepkiye ├Âzel olarak konsantre olman─▒z. Kriz an─▒nda v├╝cudumuz normal i┼člevlerini ger├žekle┼čtirmez. Bu y├╝zden hayat ┼čartlar─▒ zorla┼čt─▒─č─▒nda uyku ve yemek yeme bozukluklar─▒na s─▒k├ža rastlan─▒r. Sorunlar─▒n─▒zla y├╝zle┼čmezseniz olumsuz duygular─▒n─▒z─▒n ileride su y├╝z├╝ne ├ž─▒kaca─č─▒n─▒ akl─▒n─▒zda tutun. Hayattan intikam al─▒rcas─▒na, su├ž mahalline d├Ânerek fiziksel reaksiyonlar─▒n─▒z─▒ harekete ge├žirmeye ├žal─▒┼č─▒n. ├ľrne─čin eski sevgilinizin en sevdi─či restorana gidin, y─▒llar ├Ânce oturdu─čunuz ve ├žok ├Âzledi─činiz evinizin oldu─ču sokaktan ge├žin, hatta hayat─▒n─▒z─▒n zor zamanlar─▒n─▒ hat─▒rlatan o h├╝z├╝nl├╝ ┼čark─▒y─▒ dinleyin.

3. ad─▒m: Rahatlay─▒n

├ťz├╝ld├╝─č├╝m├╝z zamanlarda t─▒pk─▒ bir ├žocuk gibi teselli edilip rahatlat─▒lmak isteriz. Fiziksel ya da duygusal olsun, k├╝├ž├╝k bir rahatlatma kendimizi g├╝vende ve mutlu hissetmemizi sa─člar. ├ľrne─čin en sevdi─činiz yeme─či yiyebilir veya da─č─▒t─▒p e─členmek i├žin en sevdi─činiz gece kul├╝b├╝ne gidebilirsiniz. Keyif ald─▒─č─▒n─▒z ┼čeyleri yapmak sizi daha canl─▒ k─▒lacakt─▒r.

4. ad─▒m: Telafi edin

─░┼čte bu d├Ârd├╝nc├╝ ad─▒m, ac─▒n─▒z─▒n yerine herhangi bir ┼čeyi koymakla ilgili. Al─▒┼čveri┼če ├ž─▒kmak buna g├╝zel bir ├Ârnek olsa da, ├žekti─činiz ├╝z├╝nt├╝ye denk bir ┼čey bulman─▒z, sizin i├žin ├žok daha yararl─▒ olabilir. Kafan─▒zda eski sevgiliniz veya patronunuz hakk─▒nda detayl─▒ bir intikam fantezisi haz─▒rlay─▒n. Dikkat ettiyseniz, intikam plan─▒ de─čil, intikam fantezisi diyoruz. Bu sizi rahatlatacakt─▒r. Daha pratik bir ├Âneri ise, uzun zamand─▒r yapmay─▒ planlad─▒─č─▒n─▒z ama zamans─▒zl─▒ktan veya paras─▒zl─▒ktan yapamad─▒─č─▒n─▒z ┼čeyleri yapman─▒z y├Ân├╝nde. Bir yemek kursuna yaz─▒labilir, uzun bir tatile ├ž─▒kmaya karar verebilir, ba┼čtan a┼ča─č─▒ bak─▒ma girebilirsiniz. Haydi, ne duruyorsunuz?

5. ad─▒m: Bak─▒┼č a├ž─▒s─▒ kazan─▒n

Bu son ad─▒m, sonuna bir b├╝t├╝n olarak bakabilmenizi sa─člayacak. Duygusal olarak incindi─činizde do─čru d├╝┼č├╝nemeyebilirsiniz. Ama bu be┼činci a┼čama sayesinde mant─▒kl─▒ davranmaya ba┼člay─▒p, sorunu ├ž├Âz├╝mlemeye y├Ânelik ad─▒mlar atman─▒z m├╝mk├╝n. ├ç├╝nk├╝ art─▒k kalbinizle de─čil, beyninizle d├╝┼č├╝nmeye ba┼člayacaks─▒n─▒z. Sorununuzu yeni bir bak─▒┼č a├ž─▒s─▒yla analiz edip bu ┼čekilde rahatlayabilirsiniz. Bu a┼čamada nadiren de olsa ba┼čka pozitif yararlar elde etmeniz de m├╝mk├╝n. ├ľrne─čin, krizi bunun i├žin bir f─▒rsat olarak g├Ârmeye ba┼člayabilirsiniz. Ba┼člang─▒├ž olarak ┼čeytan─▒n avukat─▒n─▒ oynay─▒n ve farkl─▒ bak─▒┼č a├ž─▒lar─▒nda fikirler ├╝retin. Mesela, ├žok ├žal─▒┼čmaktan ┼čikayet eden i┼č arkada┼člar─▒n─▒za mant─▒kl─▒ c├╝mlelerle “Bu kriz ko┼čullar─▒nda ├žal─▒┼č─▒yor olmam─▒z ┼čans asl─▒nda” diyerek yeni bir bak─▒┼č a├ž─▒s─▒ kazand─▒r─▒n. Unutmay─▒n ki bug├╝ne kadar duygular─▒n─▒zla hareket etti─činiz ├žo─ču durumdan zararl─▒ ├ž─▒kt─▒n─▒z…

─░┼čyerinizde bir sorun ya┼čad─▒─č─▒n─▒zda, arkada┼č─▒n─▒zla aran─▒z bozuldu─čunda, a┼čk ac─▒s─▒ ├žekti─činizde ne yapmal─▒s─▒n─▒z?

“Bu neden benim bas─▒ma geldi?” diye kafa yormak yerine ┼ču anda ne hissetti─činize odaklan─▒n. Ge├žmi┼č d├╝nde kald─▒, bug├╝n├╝ h├ól├ó kurtarabilir, yar─▒na ├╝mitle bakabilirsiniz.


✎ Mutfa─č─▒n─▒z─▒n olmazsa olmaz─▒ her ├╝r├╝n Karaca’da!
Sosyal Sorumluluk Projesi

Hi├ž yorum yok

Sorunlar─▒n─▒z─▒ ve yorumlar─▒n─▒z─▒ bekliyoruz.

Ads Place

www.hizlibul.com-1972407